بیت کوین چیست ؟

بیت کوین

همه چیز از سال 2008 و انتشار مقاله ای که نوعی پول الکترونیک به نام بیت کوین در آن معرفی شده بود آغاز شد . شخص ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو آغازگر انقلابی بود که سال ها بعد تیتر اول به تیتر اول رسانه ها تبدیل شد و اقتصاد دانان را به بحث های نظری گسترده درباره آن وارد کرد .

بیت کوین (BitCoin) نوعی ارز دیجیتال است که می توانید با آن خرید کنید ، سفارش آنلاین انجام دهید ، به هرکسی از جهان که دوست دارید پول بفرستید ، یا حتی آن را به عنوان نوعی سرمایه گذاری در نظر بگیرید .

بیت کوین ارز دیجیتال غیر متمرکزی است که توسط مردم کنترل میشود .
بیت کوین ارز دیجیتال غیر متمرکزی است که توسط مردم کنترل میشود .

اما جدا از این بحث بیت کوین های رایگان که به هیچ وجه نقطه شروع جالبی برای آشنا شدن با چنین پدیده بزرگی نیست ، در این مطلب قرار است این انقلاب پولی و تکنولوژیکی را بشکافیم و آن را از هر نظر مورد بررسی قرار دهیم . با بست طرح همراه باشید تا در ادامه به سوالاتی که از این ارز دیجیتال در ذهن دارید پاسخ دهیم .

بیت کوین چیست ؟

بیت کوین نوعی پول الکترونیک می باشد که به وسیله آن می توانید به هر نقطه ای از دنیا پول بفرستید یا از آن برای خرید کالا و خدمات استفاده کیند.

دو ویژگی اصلی بیت کوین ، یعنی غیر متمرکز بودن و در امان ماندن از چاپ واحد های پولی بیشتر ، دستاورد مهمی در برابر پول های امروزی به حساب می آیند که مسیر را برای شکل جدیدی از نظام اقتصادی در آینده باز می کند.

بیت کوین را میتوان به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری در نظر بگیرید ، به وسیله آن انتقالات ارزی خود را انجام دهید و حتی از فروشگاه های آنلاین سفارش دهید .همین کارکرد های مختلف و استفاده های متفاوتی که از بیت کوین میتوانید داشته باشید ، شاید مهم ترین دلیل و بهترین پاسخ به این سوال باشد که چرا باید با این پدیده بیشتر آشنا شوید .

بیت کوین
از این ارز دیجیتال به عنوان نوعی پول یاد کردیم. پس برای شناخت بهتر آن ، ابتدا لازم است که با پول و تاریخچه آن نیز کمی آشنا شویم .

تاریخچه پول

هزاران سال قبل پس از آنکه انسان های غارنشین شروع به کشاورزی و دامداری کردند ، با چالش های جدیدی روبه رو شدند . نیاز به غذا و خوراک برای انسان های اولیه که اساسی ترین نیاز آنها به شمار میرفت ، اغلب با شکار حیوانات و یا استفاده آن ها از میوه ها و گیاهان رفع می شد. با شروع دامداری و پرورش حیوانات ، و از سوی دیگر کشاورزی و کاشت بذر گیاهان خوراکی ، محصولاتی که به دست انسان ها پرورش و تولید می شد نیز افزایش یافت. با افزایش این محصولات و با توجه به این که بسیاری از این مواد غذایی دارای طول عمری بودند که پس از گذشت این زمان فاسد میشدند ، انسان به مبادله کالا با کالا روی آورد که مقدمه ای برای پیدایش پول بود.

مبادله کالا با کالا مشکلاتی داشت که از جمله آنها میشد به سختی حمل کالا های مورد معاوضه و اختلاف در ارزش آنها اشاره کرد . کشاورزی که میخواست از یک دامدار گوسفندی بگیرد ، دقیقا نمیدانست که در ازای آن باید چند کیسه گندم به آن بدهد. همین مشکلات سبب ایجاد ابزار واسطه ای به نام پول شد که شکل آن در طول زمان بارها تغییر یافت.

مردم هر منطقه از کره خاکی از پول های مخصوص ناحیه خودشان که اغلب به طور مستقیم از طبیعت به دست آمده بود ، استفاده می کردند. در برهه ای از تاریخ ، نمک در بسیاری از مناطق به عنوان ابزار واسطه ای که ارزش کالا های مختلف را مشخص میکرد ، در برخی از مناطق از صدف های دریایی و حتی در یک دوره زمانی از پنبه هم به عنوان پول استفاده شد. اما هریک از این پول ها پس از این که منبع سرشاری از آنها کشف میشد ، بی ارزش تلقی شده و کنار گذاشته می شدند.

چرخه تکامل پول با روی کار آمدن و کنار رفتن انواع پول ها ادامه یافت تا اینکه به سکه های فلزی طلا و نقره رسید . این سکه ها به دلیل دوام ، محدود بودن منابعشان و اینکه جعل کردن آنها سخت بود ، برای بیش از هزار سال به عنوان پول در امپراطوری ها و حکومت های مختلفی که روی سکه ها عکس پادشاهانشان حک شده بود ، استفاده شدند. اما سکه های فلزی هم مشکلات خاص خودشان را داشتند ، حمل آنها به دلیل وزن سنگینشان ، چالش متوجه سکه های فلزی بود. برای حل مشکل حمل کردن سکه های فلزی مراکزی به وجود آمدند که با دریافت سکه های فلزی ، رسید ها و اسناد کاغذی را به تجار میدادند که نشان میداد در ازای آن می توانند سکه های فلزی را تنها با دادن این رسید ها در مراکز دیگر دریافت کنند.

پشتیبانی و طراحی سایت و چت روم خود را به ما بسپارید . برای ورود به ناحیه کاربری کلیک کنید

نظرات و دیدگاه ها

کارکنان بست طرح

  • بست طرح

    مدیریت سرورها : سید علی احمدی

  • بست طرح

    پشتیبان فنی : مهرداد محمدی

  • بست طرح

    پشتیبانی سایت : سید امیر احمدی

  • بست طرح

    در حال استخدام